Sunday, February 8, 2015

Bersama Tiwi,Okky dan Ranto ke Pasar Baru dan UIN Sunan Gunung Jati

Tiwi,Okky dan Ranto,3 sahabat yang bersama-sama saya dan Saiful Ridwan mengikuti acara Interfaith Summit 2012 di Bali dahulu tiba di Masjid Agong Bandung ini dan mereka membawa kami menaiki motor ke satu warung makanan terlebih dahulu.Warung makanan ini agak unik dimana tukang masak akan memasak makanan dihadapan kami semua dan kami boleh memilih sendiri lauk untuk dimakan dan sebelumnya dipanaskan oleh tukang masak ketika itu juga.

Selepas makan petang,kami menaiki van menuju ke Pasar Baru pula.Pasar Baru ini popular dikalangan rakyat Malaysia yang suka membeli belah di Bandung memandangkan barangan disini dijual agak murah dan harga borong.

Kami membeli belah sebentar di Pasar Baru ini sebelum menaiki bas menuju ke UIN Sunan Gunung Jati,universiti tempat Tiwi,Okky dan Ranto menuntut ilmu.

Kami tiba di UIN Sunan Gunung Jati ketika hari sudah malam dan kami berehat sebentar di masjid kampus UIN Sunan Gunung Jati sebelum sesi perbincangan santai bersama Tiwi,Okky dan Ranto berkenaan projek Asean YouthPreneur kami.

Kami membincangkan bentuk kerjasama perniagaan yang boleh dilakukan bersama dengan sahabat-sahabat di Bandung ini .Sepatutnya kami pulang bertemu kembali dengan Ahmad Zahir tetapi memandangkan sahabat kami Saiful Ridwan mengalami demam dan pening kepala,kami mengambil keputusan untuk menginap disini pada malam ini.Dengan menaiki motor kami dibawa ke bilik sahabat kami Ranto dan bermalam disini.

Walaupun ia merupakan bilik sewa Ranto,pelajar UIN Sunan Gunung Jati dan sesuai untuk seorang sahaja tetapi kami menginap disini seramai 4 orang .Selepas makan malam dan berborak santai kami tidur di  bilik tersebut .Esok pagi kami akan meneruskan perjalanan kami lagi ke destinasi seterusnya.