Tuesday, September 20, 2016

WIEF

Pasca program itu jauh lebih berat bebannya berbanding sebelum/ketika program jika kita benar-benar serius untuk mencapai target penyertaan kita ke sesuatu program.
Kali pertama mengetahui WIEF melalui sifu jaringan saya,Nurudin yang meminta saya menyertai WIEF sebagai LO(tetapi saya tidak sempat mengikutinya),dan kali pertama mengikuti WIEF di Kuala Lumpur tahun lalu sebagai delegasi sebelum minit-minit akhir dapat mengikuti WIEF di Jakarta tempoh hari daftar atas nama Jaringan Anak Muda.
Tun Musa Hitam memberi perhatian penuh kepada anak muda untuk menyertai WIEF ini dan menubuhkan WIEF Young Leaders Network selain menyediakan slot acara MOCAFEST.
Program besar bersifat antarabangsa seperti ini menjadi fokus @jaringan anak muda sebagai pendedahan awal untuk pengantarabangsaan anak muda sejak awal-awal lagi.

WIEF ada World Islamic Economy Forum,ada WIEF Businesswomen Network,(WIEF Regional Online Marketing Workshop,WBN Mentorship Programme,WIEF Businesswomen Forum dll),WIEF Young Leaders Network(WIEF Idealab,WIEF Young Fellows,WIEF Internship Programme,WIEF Marketplace of Creative Arts Festival,dll),WIEF Education Trust( WIEF Graduates Entrepreneurship Training,WIEF Social Entrepreneurship Challenge dll), .....

No comments:

Post a Comment