Monday, September 19, 2016

Bersama Prof. Dr. Azirah Hashim (Pengarah ,Asia Europe Institute,Universiti Malaya)



20 Ogos 2016,Asia Europe Institute,Universiti Malaya
Lobi awal projek terbaru kami kepada Prof. Dr. Azirah Hashim (Pengarah ,Asia Europe Institute,Universiti Malaya).Beliau berminat dengan modul keamanan yang dirangka oleh Peace Generation pimpinan Irfan Amalee dan Eric Lincoln ini.AEI pimpinan beliau menganjurkan pelbagai acara seperti Asean Korea Young Scholar Workshop dan Asia Europe Institute-ASEM Summer Camp baru-baru ini dan beliau sedang merangka pelbagai acara akan datang.


Kami mencadangkan kepada beliau penganjuran acara bertemakan pengajian keamanan untuk anak muda Asia-Eropah.Prof Dr Azirah juga memberitahu kami bahawa di AEI juga terdapat kajian berkaitan isu keganasan antarabangsa .Mengikut beliau sewaktu sesi penggulungan AEI ASEM Summer Camp semalam beliau mahu melibatkan lebih ramai lagi peserta untuk mengikuti acara anjuran AEI dan kami menawarkan bantuan untuk mendapatkan para peserta dari pelbagai negara khususnya anak muda dari jaringan kami di negara ASEAN,Turki dan dunia Arab.
Kadang kala penganjur kurang mengetahui bagaimana mahu mempromosi lebih aktif dan mendapatkan peserta dari pelbagai negara untuk acara yang mereka anjurkan dan itulah "kemahiran" kami yang kami boleh tawarkan dan kongsikan.

No comments:

Post a Comment