Sunday, April 26, 2015

Bersama Dato Jaafar Rahim

 Menemubual Dato Jaafar Rahim di rumahnya bersama Saufi Jelani.Dato Jaafar Rahim merupakan 'mentor' kami dalam hal pemikiran kritis,penulisan,pembacaan-buku.Beliau pernah menghadiahkan saya sekotak buku koleksi peribadi beliau .'Wakaf buku' kata beliau.Dan beliau berpesan kepada saya agar membaca buku-buku tersebut.

Saya dan Albark pernah bersembang-berdiskusi lama dengan beliau selepas Isya sehingga jam 3 .30 pagi sebelum tidur di rumah beliau.Setiap kali berjumpa beliau pasti kami akan berdiskusi 2-3 jam dalam pelbagai topik.Beliau sangat menekankan aspek pembacaan buku,sering memetik kata-kata tokoh-petikan buku dan mahu saya menyiapkan seberapa segera penulisan buku saya.Dan beliau sentiasa bertanya tentang perkembangan tulisan-tulisan terbaru dan mahu segera dibukukan.



Temubual saya bersama beliau tempoh hari saya catatkan di sini:- http://wasifwan.blogspot.com/2015/04/temubual-bersama-dato-jaafar-rahim.html


No comments:

Post a Comment